Понад 90 років Pennzoil співпрацює з Американським інститутом нафти (API), щоб гарантувати, що продукція Shell відповідає – і часто перевершує – суворі вимоги специфікацій моторних мастил, запроваджених для найкращого захисту продуктивності вашого двигуна.
Оскільки галузь постійно розвивається, Shell поспілкувався зі старшим менеджером API, Джеффом Харменінгом, щоб ближче вивчити, як розробляються стандарти моторних мастил для задоволення потреб нових транспортних засобів.
SHELL: Яка роль API у розробці стандартів моторних мастил?
HARMENING: API працює в усій автомобільній промисловості, щоб розробити стандарти, які відповідають мінливим вимогам до мастил в міру розвитку технологій двигунів. Ми працюємо з виробниками транспортних засобів і двигунів, маркетологами мастил, компаніями з виробництва присадок та іншими, щоб розробити ці стандарти та ліцензувати моторні мастила, які їм відповідають, протягом майже чотирьох десятиліть через Систему ліцензування та сертифікації моторних мастил (EOLCS).
SHELL: Який процес розробки стандартів моторних мастил?
HARMENING: Додаток C API 1509 описує заснований на консенсусі процес розробки нових стандартів мастил для бензинових двигунів для сертифікаційних знаків API. Це допомагає забезпечити створення технічно обґрунтованих і надійних стандартів продуктивності для задоволення потреб різноманітних двигунів у сьогоденні та для майбутніх конструкцій двигунів.
Існує три етапи створення нової специфікації:
Фаза 1 – Запит категорії та оцінка,
Фаза 2 -- Розробка специфікації,
Етап 3 -- Прийняття специфікації Консультативної групи з питань автомобілів/мастил (AOAP).
Коли API отримує офіційний запит, збирається консультативна група Auto-Oil (AOAP), очолювана API та OEM-виробниками, і починається оцінка запиту. Після того, як AOAP оцінить і визначить, що нова специфікація потрібна, виробники комплектного обладнання починають складну та тривалу задачу розробки тестів продуктивності, необхідних для підтримки потреб категорії.
Оскільки виробники комплектного обладнання проводять кожен із окремих тестів продуктивності, AOAP працює над розробкою проекту специфікації. Після того, як проект буде завершено та розповсюджено серед усіх учасників галузі для перегляду, AOAP працює над досягненням консенсусу між усіма зацікавленими сторонами та забезпечує повну прозорість процесу створення нової специфікації.
Складний процес розробки поточних стандартів, ILSAC GF-6A, ILSAC GF-6B та API SP, демонструє, як процедури в API 1509 Додаток C успішно працювали, щоб забезпечити створення технічно обґрунтованих, надійних стандартів продуктивності для задоволення потреб різноманітність двигунів у теперішньому та майбутньому ландшафті двигунів. Цей же процес використовується для розробки моторних мастил ILSAC GF-7.
SHELL: Які передумови розробки моторних мастил ILSAC GF-7?
HARMENING: У серпні 2022 Міжнародний консультативний комітет зі стандартизації мастильних матеріалів (ILSAC) офіційно попросив розробити нову специфікацію мастила для бензинових двигунів для першого ліцензування в 2028 році. ILSAC просить нову категорію, GF-7, яка забезпечить EPA покращення економії палива та зниження вихлопних газів. Крім того, GF-7 забезпечить захист старого мастила від низькошвидкісного попереднього запалювання (LSPI), зменшить відкладення на поршнях і знос ланцюга, а також ліміт сульфатної золи для захисту фільтра твердих часток бензину (GPF). Після цього Консультативна група з питань авто/мастил (AOAP) розпочала процес оцінки специфікації.
SHELL: Які останні розробки щодо GF-7?
HARMENING: AOAP наразі оцінює запитані підвищення категорії, оскільки вони стосуються інших галузевих пропозицій, включаючи додавання класів в’язкості SAE 0W-8 і 0W-12 до ILSAC GF-6B і запит на розробку мастил ILSAC GF-7. AOAP шукає шляхи консолідації пропозицій у злагоджений процес, який досягне цілей кожної з них і забезпечить ефективне впровадження. Є кілька пропозицій щодо зміни способу розробки мастил GF-7. Серед варіантів є розробка GF-7 для першого ліцензування на початку 2025 року, а потім GF-8 у 2028 році.
SHELL: Які ще програми є частиною EOLCS?
HARMENING: найбільш впізнаваною програмою від EOLCS є програма добровільного ліцензування та сертифікації, яка дозволяє маркетологам моторних мастил, які відповідають визначеним вимогам, використовувати знаки якості моторних мастил API.
Програма аудиту післяпродажного обслуговування API (AMAP) підтримує програму ліцензування та сертифікації, спостерігаючи за відбором проб ліцензованих API мастил на ринку та перевіряючи їх на відповідність специфікаціям. Це гарантує, що маркетологи, дистриб’ютори, монтажники та споживачі можуть мати впевненість у якості моторних мастил з ліцензією API на ринку.
Моторні мастила з ліцензією API закуповуються в упаковках і з резервуарів на ринку та перевіряються для визначення їх фізичних, хімічних і робочих властивостей. Результати порівнюються з рецептурами, поданими ліцензованим маркетологом мастил в API. Відповідні мастила покажуть результати випробувань, які відповідають рецептурам у файлі з API та відповідають заявленим специфікаціям API, а також усім вимогам програми EOLCS.