Трансмісією називають пов'язані між собою агрегати та вузли, які поєднують між собою двигун та привідні колеса машини. Це шестерні, вали, фрикційні диски та інші компоненти. Трансмісійна олива зменшує тертя між цими деталями, запобігає їх зношенню, перегріву та корозії, а також, у випадку АКПП, виступає як робоче тіло.
Вона виконує кілька ключових функцій:
Якщо використовувати не правильно підібране мастило трансмісійне, умови роботи коробки передач можуть бути порушено. Це загрожує перегрівом, ривками при роботі, погіршенням перемикання передач та пришвидшеним зношенням.
Трансмісійні оливи поділяють за типом базової оливи:
Мінеральні оливи виготовляють на основі очищеної нафти. Вони менш стабільні до високих температур і швидше втрачають властивості. Натомість синтетичні забезпечують надійний захист трансмісії за будь-яких умов, мають довгий термін служби та стабільну в'язкість.
Якщо ви шукаєте максимальний захист і стабільність роботи трансмісії — обирайте синтетичні трансмісійні мастила. Вони краще справляються з навантаженнями, зменшують зношування деталей і дозволяють уникати їх частих замін.
Традиційно вибір в'язкості оливи залежить від умов експлуатації автомобіля:
1. Зимові оливи: SAE 70W, 75W, 80W, 85W, 20W, 25W.
2. Літні оливи: SAE 80, 85, 90, 110, 140, 250.
3. Всесезонні: SAE 75W-80, 75W-90, 80W-90, 85W-90, 75W-140, 80W-140, 85W-W140, 80W-85 тощо.
Звертайте увагу на класифікацію за SAE і проконсультуйтеся з фахівцем, щоб бути впевненими у своєму виборі.
Ціна оливи для трансмісії залежить від ряду чинників:
Окрім цього, чим більша тара — тим вигідніша вартість трансмісійної оливи за літр. Та звісно, для разового використання зручніше придбати каністру 1–2 літри.
Автомобільні виробники можуть вказувати дуже довгі інтервали, або, навіть, про відсутність необхідності заміни якоїсь рідини «залитої пожиттєво». Однак, в автомобільних експертів можна зустріти дещо інші думки. Розглянемо їх детальніше.
1. Механічна коробка передач вимагає заміни оливи кожні 60–100 тис. км. Автоматична — 50–80 км, а варіатор — 40–60 тис. км.
2. У складних умовах експлуатації часом доводиться міняти оливу частіше, а саме приблизно на 20–30%. Мова йде про часті зупинки, короткі поїздки, пробки, буксирування, різкі гальмування, агресивне перемикання передач. При помірному та плавному стилі їзди ресурс оливи витрачається повільніше.
3. Також частіше слід міняти оливу і при їзді у гірській місцевості, у спеку, під додатковим навантаженням.
4. Під час тривалих простоїв, особливо в умовах підвищеної вологості повітря. Навіть якщо ви рідко їздите, а дороги ідеальні, оливу слід міняти досить часто.
5. У старих авто ущільнення та прокладки можуть бути зношеними або пошкодженими, що збільшує ризик забруднення трансмісійної оливи.
Навіть якщо немає ознак зношення, трансмісійна олива має обмежений строк служби. У сервісній книжці або інструкції до авто зазвичай зазначені рекомендовані інтервали. Радимо їх дотримуватись.
Існує ряд типових ознак того, що пора міняти трансмісійне мастило. Зверніть увагу на такі симптоми:
Це сигнали, що мастило втратило свої властивості та потребує заміни. Не ігноруйте їх, краще одразу зверніться до фахівців.
У нас ви можете придбати трансмісійну оливу для різних коробок передач та на різний бюджет. У каталозі представлена синтетична продукція преміумкласу з удосконаленою технологією присадок, напівсинтетичні оливи для легкових та вантажних авто та різноманітні рішення з підвищеним інтервалом заміни. Ви можете перевірити оригінальність товару на нашому сайті та проконсультуватися з фахівцем.
Трансмісія — це одна з ключових систем автомобіля, яка відповідає за передачу потужності від двигуна до коліс. І для того, щоб вона нормально працювала, має бути правильно підібрана трансмісійна олива, ціна якої залежить від типу, бренду, присадок і специфікацій. Ознайомтеся з асортиментом Shell і зателефонуйте нам, щоб зробити правильний вибір для вашого транспортного засобу.