Дізнайтеся про ILSAC GF-6, нову специфікацію моторного мастила, яке вийшло у 2020 році. Подивіться, як Shell® підтримує ILSAC GF-6 і захищає продуктивність вашого двигуна.
Автовиробники є рушійною силою ILSAC GF-6, нової специфікації моторного мастила, яке забезпечить покращену економію палива та захист сучасних двигунів порівняно з попередніми специфікаціями. Новіші, менші двигуни з прямим бензиновим уприскуванням (TDGI) з турбонаддувом вимагають посиленого захисту від низькошвидкісного попереднього запалювання (LSPI) і зносу ланцюга газорозподілу. Напередодні запуску специфікацій у 2020 році Shell має продукти, які, як очікується, відповідатимуть новим специфікаціям, і хоче відповісти на ваші запитання щодо ILSAC GF-6.
Що таке «GF-6»?
GF-6 — це назва наступного стандарту ILSAC для моторного мастила для легкових автомобілів. Причини його розвитку включають постійне прагнення до більшої економії палива та результуюче зменшення двигуна, яке розширило застосування двигунів з прямим уприскуванням бензину з турбонаддувом (TGDI). Двигуни TGDI вимагають посиленого захисту від низькошвидкісної системи попереднього запалювання (LSPI) і зносу ланцюга ГРМ.
Подібно до поточних специфікацій Американського інституту нафти (API) для важких моторних мастил (CK-4/FA-4), GF-6 буде розділено на дві підкатегорії. Різниця між ними полягає в наступному:
GF-6A: зворотно сумісний стандарт для SAE 0W-20, SAE 5W-20, SAE 0W-30, SAE 5W-30 і SAE 10W-30, але не для SAE 0W-16. У цьому стандарті для ліцензування й надалі використовуватиметься символ спалаху зірки.
GF-6B: Новий стандарт ТІЛЬКИ для SAE 0W-16, розроблений для задоволення потреб конкретних сучасних двигунів. Цей стандарт не буде зворотно сумісний із попередніми категоріями та матиме новий символ ліцензування для пляшок.
Навіщо потрібен стандарт GF-6B?
ILSAC завжди намагався зробити свої стандарти «вічнозеленими», що означає їх зворотну сумісність. Таким чином, коли активується новий стандарт, попередній стандарт стає застарілим, оскільки останній стандарт відповідає потребам як нових, так і попередніх технологій двигунів. Проте новий клас в’язкості 0W-16 не вказано для більшості старих двигунів, оскільки більшість старих двигунів не обладнані для роботи з оливою із такою низькою в’язкістю.
З цієї причини ILSAC визначив потребу в стандарті ILSAC GF-6A, який має зворотну сумісність, і стандарті ILSAC GF-6B, який використовується ЛИШЕ для SAE 0W-16. Мастила, що відповідають стандарту GF-6B, НЕ будуть сумісними з попередніми версіями, якщо це не зазначено виробником комплектного обладнання, і ця відмінність буде чітко вказана на відповідних етикетках моторних мастил Shell Platinum.
Чи пропонує Shell будь-які моторні мастила, які відповідають ILSAC GF-6?
Протокол тестування для ILSAC GF-6 уже створено, і доступні налаштування для тестування двигуна, але межі тестування ще встановлюються. З цієї причини наразі жодна моторна олива на ринку не може претендувати на відповідність вимогам ILSAC GF-6. Проте компанія SOPUS Products завершила відповідні протоколи тестування GF-6 для наступних продуктів Shell Platinum. На основі цих результатів ми очікуємо, що наступні продукти відповідатимуть обмеженням тестів ILSAC GF-6A та GF-6B:
ILSAC GF-6A:
o Повністю синтетичні моторні мастила Shell Platinum – SAE 0W-20, SAE 5W-20, SAE 5W-30 і SAE 10W-30
o Повністю синтетичні моторні мастила Shell Platinum з великим пробігом - SAE 0W-20, SAE 5W-20, SAE 5W-30 і SAE 10W-30
ILSAC GF-6B:
o Повністю синтетична моторна олива Shell Platinum - SAE 0W-16
Щойно буде встановлено ліміти тестування для ліцензій ILSAC GF-6A та 6B, ми будемо шукати схвалення ліцензії для цих продуктів і очікуємо, що будемо вимагати ILSAC GF-6 для них у дату першого використання.
Чому галузі потрібен новий стандарт ILSAC?
Оскільки виробники оригінального обладнання (OEM) продовжують прагнути до збільшення економії палива та дотримання норм щодо викидів, виникає потреба в нових стандартах ILSAC.
Щоб збільшити економію палива, багато OEM-виробників також почали використовувати двигуни з прямим уприскуванням бензину з турбонаддувом (TGDI), які чутливі до явища низькошвидкісного попереднього запалювання (LSPI). Моторну оливу можна змінити, щоб запобігти LSPI, і Американський інститут нафти (API) у 2017 році прийняв рішення запровадити додаткову категорію обслуговування (API SN PLUS), щоб задовольнити цю потребу, поки робота над ILSAC GF-6 була завершена. Стандарт ILSAC GF-6 включає SAE 0W-16, стосується LSPI та включає захист від зносу ланцюга ГРМ.
ILSAC завжди намагався зробити свої стандарти «вічнозеленими», що означає, що вони є зворотно сумісними, тому, коли активується новий стандарт, попередній стандарт стає застарілим. Це означає, що останній стандарт відповідає потребам як нових, так і попередніх технологій двигунів.
Крім того, попередні стандарти ILSAC (такі як GF-5) не включали клас в'язкості 0W-16, який стане більш поширеним у майбутньому. Однак новий клас в’язкості SAE 0W-16 не вказано для більшості старих двигунів, оскільки більшість старих двигунів не обладнані для роботи з оливою такої низької в’язкості. З цієї причини ILSAC визначив потребу в стандарті ILSAC GF-6A, який є зворотно сумісним, і стандарті ILSAC GF-6B, який ЛИШЕ для SAE 0W-16. Мастила, що відповідають стандарту GF-6B, НЕ будуть сумісними з попередніми версіями, якщо це не зазначено виробником комплектного обладнання, і ця відмінність буде чітко вказана на відповідних етикетках моторних мастил Shell Platinum.
Що щодо API SN PLUS? Чи замінить його ILSAC GF-6?
Стандарт продуктивності ILSAC GF-6 є прямою заміною стандарту продуктивності ILSAC GF-5, а не для категорії послуг API SN PLUS.
API SN PLUS — це додаткова категорія послуг, яку API прийняв для забезпечення споживачів моторними мастилами, які допомогли зменшити виникнення низькошвидкісного попереднього запалювання (LSPI) у менших двигунах TGDI, поки стандарт ILSAC GF-6 ще перебував у розробці. API представить нову категорію послуг API, «SP», яка буде похідною від ILSAC GF-6 і ліцензована на мотори для бензинових двигунів. Незважаючи на те, що API SP буде зворотно сумісний із попередніми категоріями послуг API, моторні мастила все одно зможуть отримати ліцензію як такі, що відповідають категоріям API SN PLUS, SN, SM, SL або SJ. API дозволяє ліцензованим моторним мастилам відображати «пончик» API, який вказує, якій категорії обслуговування API відповідає мастилу.
Стандарти ILSAC і категорії послуг API окремі, але взаємопов’язані. Автомобільна та моторна промисловість працюють разом, щоб визначити новий стандарт ILSAC. Після схвалення стандарту ILSAC та API API керує ліцензуванням ILSAC starburst, зареєстрованого знака, який чітко ідентифікує моторні мастила для легкових автомобілів, що відповідають останньому стандарту продуктивності ILSAC.
Що таке низькошвидкісне попереднє запалювання?
Низькошвидкісне попереднє запалювання (LSPI) — це ненормальне явище згоряння, яке зазвичай спостерігається при низьких обертах двигуна та високих навантаженнях, коли паливно-повітряна суміш у камерах згоряння запалюється до моменту запалювання. LSPI може спричинити детонацію двигуна, а у важких випадках – катастрофічну поломку двигуна.
Існує кілька теорій про те, що викликає LSPI в двигунах з прямим уприскуванням бензину Turbo Gasoline (TGDI) зменшеного розміру, хоча загальновизнано, що мастила можуть відігравати певну роль. Дослідження показали, що під час LSPI крапля мастила в циліндрі може поєднуватися з краплями палива, створюючи гарячі точки в камері згоряння та спонукаючи до запалювання до того, як має відбутися момент запалювання. Дослідження також показали, що моторні мастила можна змінювати, щоб значно зменшити їх внесок у LSPI, що було метою категорії додаткових послуг API SN PLUS, представленої в 2018 році. (GM вирішила звернути увагу на LSPI, представивши свою специфікацію dexos1™ Gen 2 , який набув чинності у вересні 2011 р.).
Стандарт ILSAC GF-6 був розроблений для усунення впливу LSPI в двигунах TGDI зменшених розмірів.
Які тести будуть використані, щоб визначити, чи сприятиме чи ні моторна олива LSPI?
Тест двигуна Sequence IX був розроблений для вимірювання продуктивності LSPI та прийнятий для GF-6/SP.
Як дізнатися, чи потрібна моєму автомобілю моторна олива ILSAC GF-6?
Щоб дізнатися, чи ваш автомобіль має двигун з турбонаддувом і потребує моторного мастила ILSAC GF-6, рекомендуємо перевірити посібник користувача вашого автомобіля.