Каталог товарів Shell
img

Міфи про синтетичні оливи

04.06.2025, 19:59:27

Розбираємося, чи шкідлива синтетична олива для двигуна

Синтетика для двигуна має значний попит завдяки своїм властивостям. Однак міфи про синтетичні оливи досі існують, і вони часто змушують сумніватися навіть досвідчених автовласників.

1. Синтетика повністю вичищає двигун і завдає йому шкоди.

2. Неможливо перейти на синтетику після мінеральної оливи.

3. Синтетика надто рідка і витікає.

4. Синтетична олива шкодить старим автомобілям.

5. Різниця між синтетичною та мінеральною оливою — це маркетинговий хід.

6. При зміні оливи завжди потрібне промивання двигуна.

7. Для кращого ефекту потрібно додавати присадки.

8. Потемніла олива означає, що її треба замінити.

Розглянемо хибні уявлення детальніше та з’ясуємо, чи шкідлива синтетична олива.

Міф 1: синтетика змиває весь нагар і «вбиває» двигун.

Цей міф з’явився багато років тому, коли формули моторних олив були зовсім іншими. Сучасні синтетичні оливи очищують двигун поступово, м’яко видаляють шкідливі відкладення. Вони не шкодять деталям, а навпаки, допомагають продовжити їхній термін служби.

Міф 2: після мінеральної оливи не можна переходити на синтетику.

Насправді перехід не тільки можливий, а є рекомендованим для будь-яких двигунів. Для переходу на синтетичні оливи немає потреби робити промивання системи або проводити інші підготовчі операції. Синтетичні оливи мають повну сумісність з мінеральними або напівсинтетичними. Всі провідні автовиробники рекомендують використовувати синтетичні моторні оливи, бо вони краще захищають двигун.

Міф 3: синтетика витікає через свою надто рідку консистенцію.

Нижча в’язкість синтетичних олив обумовлена меншою залежністю їх в’язкості від переміни зовнішньої температури. При кімнатній температурі в’язкість мінеральної оливи буде значно вищою за синтетичну, але при робочих температурах у двигуні все змінюється: в’язкість синтетики при високих температурах лишається стабільною, в той час, як мінеральна значно розріджується, що приводить до ризику витікання через ущільнення мотора.

Міф 4: у старих авто синтетика лише шкодить.

Тут зовсім навпаки: у багатьох старих авто синтетика навіть краща, адже така олива краще змащує та захищає. Головне — вибрати продукт із відповідними характеристиками.

Міф 5: немає різниці між синтетичною та мінеральною оливою, це маркетинговий хід.

Більшість синтетичних моторних олив отримують в результаті додаткових процесів очищення мінеральних олив. Ці процеси називаються гідрокрекінг та гідроізомеризація. В результаті отримуємо значно якісніші базові оливи, без вмісту сірки та азоту, в’язкість яких має меншу залежність від температури, завдяки чому такі оливи забезпечують набагато кращий захист в умовах високих навантажень та температур і довший термін служби. Багато показників роботи, які демонструють повністю синтетичні оливи, є недосяжними для мінеральних продуктів.

Міф 6: без промивання двигуна не можна змінювати оливу.

Промивання двигуна часто рекомендують на СТО, але насправді це дійсно необхідно тим автовласникам, які купили вживаний автомобіль і сумніваються у якості його обслуговування у минулому. Якщо попередня олива була неякісною, промивання також не завадить. Та загалом сучасні якісні оливи самі очищають двигун. Це і є відповіддю на поширене запитання, чи змиває синтетика нагар.

Міф 7: щоб олива працювала краще, треба додавати присадки.

Насправді робити це самостійно — не найкращий варіант. Виробники олив ретельно підбирають склад присадок. Сторонні додатки часто шкодять мотору. Поширеним прикладом є антифрикційні присадки. Не всі автовласники в курсі, що якісна олива містить оптимальну кількість цих компонентів, і купувати та заливати ще щось — не лише не дуже потрібно, але і шкідливо. Категорично забороняється додавання у моторну оливу будь-яких сторонніх присадок.

Міф 8: потемніння оливи — сигнал до її заміни.

Зміна кольору оливи сигналізує те, що олива добре поглинає сажу, бруд і продукти зношування. Хороша олива потрохи темніє вже після кількох сотень кілометрів пробігу. Тому орієнтуйтеся не на забарвлення, а на пробіг і рекомендації виробника.

Що говорить наука та автовиробники

Синтетичні оливи вирізняються стабільними властивостями, вони зберігають потрібну в’язкість навіть за різких перепадів температур. Тож синтетику широко використовують у двигунах і механізмах, які працюють в умовах екстремального нагрівання або охолодження.

Більшість виробників рекомендують саме синтетичні оливи для нових двигунів, адже їм притаманні численні переваги:

  • мають стабільну формулу;
  • довше зберігають властивості;
  • значно краще порівняно з мінеральною оливою працюють у широкому температурному діапазоні;
  • забезпечують надійне змащування деталей навіть за високих навантажень;
  • зменшують тертя, що продовжує термін служби двигуна;
  • підвищують економію пального завдяки зменшенню енергетичних втрат;
  • ефективно запобігають утворенню відкладень і нагару;
  • зберігають стабільність навіть за екстремально низьких чи високих температур;
  • відповідають сучасним екологічним стандартам, зменшують шкідливі викиди.

Не радимо вірити у міфи навколо синтетики. А от до її вибору слід підходити відповідально, адже використання невідповідного типу оливи пришвидшує зношування деталей двигуна і сприяє виникненню корозії.

Радимо обирати синтетичні оливи з природного газу Shell GTL. Технологія GTL (англ. Gas-To-Liquid, газ у рідину) — процес перетворення природного газу у високоякісну рідину без сірки.

Підроблена продукція часто містить у своєму складі шкідливі речовини, що здатні «вбити» двигун буквально за кілька місяців. Тож використовуйте виключно оригінальну продукцію Shell і перевіряйте оливу на оригінальність. Щоб дізнатися, чи правда, що синтетика витікає швидше за мінеральну оливу, поговоріть з фахівцем, який допоможе вам обрати якісний продукт. Ми звертаємо особливу увагу на екологічність продукції. Ознайомтеся з асортиментом Shell і обирайте якісну синтетичну оливу для свого транспортного засобу.


Більше в Inside